مراحل پشتیبانی وبسایت
نوشته شده توسط : ساحل

ضرورت پشتیبانی از سایت

زمانی که یک تارنما راه اندازی(طراحی وب سایت) می شود، به این معنا نیست که همه چیز تمام شده و می توان با بارگذاری محتواها در آن، برای بهره وری و بازدهی منتظر ماند. بلکه سایت ها به حمایت نیاز دارند. ممکن است در طی دوره های زمانی، سایت با دشواری ها متعددی مواجه شود و یا با ورود افزونه های جدید، به تنظیم دوباره احتیاج پیدا کند. بنابراین باید بتوان سایت را مطابق با فاکتورهای جدیدی که وارد بازار می شود، مدیریت و گردانیدن کرد. در صورتی که از سایت حمایت نشود، بعد از مدتی به لینک های شکسته، افزونه های قدیمی و از رده خارج، سیستم مدیریت محتوای غیراستاندارد و ... مبتلا می شود. بنابراین باید به طور مدام سایت بررسی و مطابق با استانداردهای روز دنیا بهینه سازی شود.

 

پشتیبانی سایت ها براساس میزان امکانات و شرایط آنها صورت می گیرد. سایت هایی که بازدیدکننده اکثریت دارند، بی شک به پشتیبانی بیچارگی مبرمی دارند. البته این حرف به این معنا نیست که دیگر وب سایت هایی که رتبه بالایی ندارند، بی بیچارگی از حامی هستند. در پشتیبانی سایت، نمایشگرهایی که در معرض دیدن بازدیدکننده ها پیمان می گیرند، باید به طور مداوم بروزرسانی شوند. به راستی برای تایید صحت و درستی کارکرد سایت، هستی پشتیبان بایستگی پیدا می کند. با وجود حامی می توان تمام خطاها و مشکلاتی که در سایت برپایی شده اند را برطرف کرد.

مزایای پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت با چیرگی های خاصی همراه است و اصول و اسلوب آن در برگزیدن کسانی است که به بسیاری از کدهای برنامه نویسی، آنالیز سایت و تولید محتوا و بهینه سازی تارنما تسلط کافی دارند. در حمایت سایت موارد ذیل برای سایت حاصل می شود:

حفظ و حفاظت اطلاعات سایت

آپلود فایلهای با حجم بالا در سایت

بروزرسانی سرنوشت های مختلف گرافیکی سایت

ایجاد کپی های حمایت از پرونده ها در سرور سایت

پیاده سازی بهترین محتواها مطابق با الگوریتم های گوگل

ارائه آخرین ویرایش های ساختار سایت و ماژول های جدید

بروزرسانی محتوای سایت مطابق با اطلاعات ارسالی کارفرمایان

کمک به مدیران سایت ها برای بروزرسانی بهتر و آسان‎تر محتوا

نصب و راه اندازی ابزارهای جدید بر روی سایت به صورت خودکار

آموزش، راهنمایی و هدایت کاربران برای به کارگیری امکانات جدید در سایت

حفظ سایت و برطرف کردن دشواری ها برپایی شده برای بازدهی بیشتر و موثرتر

 

مراحل حمایت سایت

پشتیبانی یک عملیات یا پروسه کوتاه مدت نیست و در عین حال فقط یکبار انجام نمی شود. بلکه دربایستن به تلاش مداوم دارد. در بعضی سایت ها که برای ارتقا رتبه و افزایش بازدیدکننده، ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند، حمایت از وب سایت شدنی است در چند سنه سپریدن و به طور همیشگی تمدید شود. در این چهره سایت با هیچ خطا و مشکلی روبرو نمی شود و برآیند اینکه می طاقت هر روز گواه ورود حجم وسیعی از بازدیدکننده ها بود.

پشتیبانی سایت در چند مرحله اتمام می شود که عبارتند از: پشتیبانی سایت

نگهداری و حمایت فنی

پس از اینکه سایت راه اندازی شد، شدنی است برخی از قسمت های آن مبتلا دشوار شوند. برای نمونه در قسمت قالب های جوملا که به چهره OPEN هستند، ممکن است لینک سایر وب سایت ها قرار بگیرد. در این صورت کاربران پس از ورود به سایت، به سایت آنها هدایت شده و این فرمایش به بازبینی سررسید از رتبه سایت بکاهد. برای بازداری از این دست اتفاقات، پشتیبانی فنی در نخستینگی قرار می گیرد. ضمن اینکه ورود افزونه های جدید، به معنای کهن شدن بعضی دیگر از افزونه ها برای موتورهای جستجو است. حامی باید از ورود افزونه ها و ابزارهای جدید آگاهی داشته باشد و آنها را در سایت نصب کند.

نگهداری و حمایت امنیتی

بعد از طریق اندازی سایت، حفظ حریم شخصی بازدیدکننده ها و بیرون کردن اطلاعات از دسترس کسان سود، ضرورت پیدا می کند. چنانچه سایت در مورد خرید و فروش محصولات و خدمات کار و جنبش دارد و بازدیدکنندگان اطلاعات بانکی خود را در سایت وارد می کنند، حفظ امنیت آنها ضرورت اکثریت دارد. حضور هکرها به معنای دسترسی به اطلاعات بانکی کاربران و برآیند اینکه می تواند عواقب وخیمی را به پیگیری داشته باشد. بنابراین رسیدگی مدام سایت و تغییر کدهای موجود می تواند از ورود هکرها به درون سایت بازداری کند که این کار بدست حامی امنیتی سپریدن می شود.

نگهداری و حمایت محتوایی

پس از حفظ حریم شخصی کاربران، نوبت به بارگذاری محتواها در سایت می رسد. محتواها عامل سئو وبسایت هستند. پس حمایت از محتواها تاثیر زیادی در حفظ رتبه سایت دارد. پشتیبانی محتواها با رسیدگی و تغییر لینک های شکسته، بازنویسی محتواهای کپی شده و ... انجام می شود.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: